Marka RIVA stworzyła legendę, która przetrwała ponad 180 lat, a dziś pisze kolejny rozdział swojej historii: od kwietnia 2024 r. dostępna jest w w Polsce w ofercie Grupy Pietrzak. Wprowadzenie kultowej dla miłośników jachtów marki to kolejny ważny etap w rozwoju dystrybutora.
Stoją za tym osobiste pasje żeglarskie Bogdana Pietrzaka, założyciela i prezesa firmy. – Segment produktów premium odnotowuje w Polsce trend zwyżkowy. Rośnie grupa klientów, którzy mogą sobie pozwolić na marki z najwyższej półki w każdej kategorii. Dlatego, bazując na własnych pasjach postanowiłem ułatwić polskiemu klientowi dostęp do wyjątkowej oferty RIVA – mówi Bogdan Pietrzak, założyciel i prezes Grupy Pietrzak.
Dodaje, że oferowane przez niego produkty, to nie tylko „drogie zabawki”, jak postrzegać je mogą laicy, ale przede wszystkim styl życia i interesujące formy inwestowania w czasach, w których inwestorzy poszukują bezpiecznych sposobów na lokowanie swoich pieniędzy.
RIVA to dziś ikona w świecie jachtów, a także synonim doskonałego stylu i elegancji. Marka rozpoczęła swoją podróż w 1842 roku, gdy Pietro Riva rozpoczął budowę pierwszych łodzi na jeziorze Iseo, w stoczni Sarnico. Dziś, po ponad 180 latach doskonałości rzemieślniczej nadal pozostaje synonimem elegancji i wyjątkowości w światowej klasy biznesie jachtowym.
Zdaniem managera marki RIVA to odpowiedź na oczekiwania polskiego rynku.
– Od wielu lat obserwujemy rosnące wymagania polskich klientów w zakresie jakości produktów i usług. W parze z tym idą możliwości zakupowe. W siłę rosną rodzime biznesy, z każdym rokiem powiększa się grupa polskich miliarderów, więc jest ogromny potencjał rozwojowy dla reprezentowanego przez nas rynku. Naszą misją jest spełnianie marzeń i aspiracji klientów i oferowanie im najlepszego produktu na świecie – wyjaśnia Błażej Pluta, Riva Brand Manager z Grupy Pietrzak.
Otwarcie się na nowy segment jest naturalną konsekwencją wieloletniej współpracy Grupy Pietrzak z klientami zainteresowanymi ofertą motoryzacyjną z najwyższej półki. - RIVA w portfolio GP, to zwieńczenie trzech dekad ciężkiej pracy naszej załogi w oparciu o wizję jej założyciela. To także dobra wiadomość dla naszych klientów, którzy dzięki jachtom RIVA będą mogli wypływać na jeszcze szersze biznesowe wody – mówi Mateusz Widuch, szef marketingu Grupy Pietrzak.
Marka od lat cieszy się także popularnością osobistości ze świata filmu i sportu. Trzy z nich: Pierfrancesco Favino, David Beckham i Charles Leclerc połączyli nawet siły, biorąc udział w epickim filmie celebrującym 180-lecie ikony luksusowych jachtów.
Głośnym echem odbiło się także zaskakujące połączenie innych wyjątkowych światów: marka Riva, nawiązała współpracę z legendarną Formułą 1. Ta niezwykła kooperacja to nowe horyzonty dla miłośników adrenaliny na morzu i na lądzie.Riva i Ferrari symbolizują wszystko, co kultowe i bezkonkurencyjne we włoskich produktach, które opierają się na mistrzowskim rzemiośle i niezwykłej zdolności wprowadzania innowacji. Obie firmy są partnerami Mistrzostw Świata – Grand Prix F1.
Logo Riva pojawia się na Ferrari SF-23 i kaskach dwóch kierowców Scuderia Ferrari: Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza Jr., przypieczętowując partnerstwo, które otworzy kolejny sezon spektakli i emocji.
Biuro sprzedaży RIVA znajduje się w Katowicach, gdzie klienci będą mogli odbyć spotkanie, zaś jachty można będzie oglądać bezpośrednio u producenta we Włoszech.
Przez niemal dwa wieki swojej historii ta rodzinna firma zyskała światową renomę i dziś jachty spod znaku RIVA kosztują od 333 tys EUR – 18,9 mln EUR.
Grupa Pietrzak
Marka Pietrzak powstała w 1994 roku, jako autoryzowany partner Renault w Polsce. Firma dynamicznie się rozwijała, budując swoją pozycję w oparciu o kolejne marki aut, wchodzące do jej portfolio.
Obecnie Grupa Pietrzak składa się z ośmiu obiektów na terenie Śląska i Warszawy w których prowadzone są punkty sprzedaży i serwisu takich marek jak Renault, Dacia, Opel, Peugeot, Ferrari, Bugatti, Maserati, Alpine, Pagani i Koenigsegg. W 2023 r. GP wprowadziła do swojej oferty luksusowe jachty tworząc markę La mer Yachts.
Riva
Legendarne włoskie jachty, których historia sięga roku 1842, kiedy to Pietro Riva, włoski rzemieślnik i przedsiębiorca rozpoczął budowę swoich pierwszych łodzi na malowniczym jeziorze Iseo. Od tamtej pory marka stała się symbolem doskonałości rzemieślniczej i elegancji. Założona na fundamentach pasji i precyzji, firma RIVA od blisko 200 lat buduje nie tylko jachty, ale także niezrównane dziedzictwo. Dziś, w erze współczesnego biznesu jachtowego, RIVA kontynuuje swoją misję, łącząc tradycję z innowacją, by nadal oferować swoim klientom niezapomniane doświadczenia na morzu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?